دوره 2، شماره 10 - ( بهار و تابستان 1393 )                   جلد 2 شماره 10 صفحات 29-40 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sepehrian azar F, fatahy O. Efficacy of enneagram personality types teaching on educational adjustment of students. CPAP. 2014; 2 (10) :29-40
URL: http://cpap.shahed.ac.ir/article-1-733-fa.html
سپهریان آذر فیروزه، فتاحی امید. اثربخشی آموزش تیپ های شخصیت انیه گرم بر سازگاری تحصیلی دانشجویان. روانشناسی بالینی و شخصیت. 1393; 2 (10) :29-40

URL: http://cpap.shahed.ac.ir/article-1-733-fa.html


چکیده:   (3031 مشاهده)
مطالعه حاضر در صدد بر آمده است تا تاثیر آموزش تیپ های شخصیت انیه گرم را بر سازگاری تحصیلی دانشجویان مورد مطالعه قرار دهد. بدین منظور 120 دانشجو با استفاده از نمونه های در دسترس انتخاب شدند و به شیوه کاملاً تصادفی در گروه های آزمایشی( 60 دانشجو) و کنترل( 60 دانشجو) قرار گرفتند و به آزمون سازگاری تحصیلی بیکر و سیریاک قبل و بعد از مداخله پاسخ دادند. گروه آزمایش به مدت شش جلسه یک ونیم ساعته آموزش تیپ های شخصیت انیه گرم را دریافت کردند. این طرح از نوع مطالعه نیمه آزمایشی پیش- پس آزمون با گروه کنترل می باشد. داده های پژوهش به کمک آزمون های توصیفی و استنباطی از جمله میانگین، انحراف استاندارد، آلفای کرانباخ، تی برای گروه های مستقل و تحلیل کواریانس تحلیل گردیدند. نتایج تحلیل آزمون تی بر تفاضل نمرات پیش و پس آزمون و تحلیل کواریانس نشان داد، بین گروه آزمایش و کنترل در میزان سازگاری تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. یافته های به دست آمده نشان داد که آموزش تیپ های شخصیت در انیه گرم بر سازگاری تحصیلی دانشجویان موثر می باشد.
متن کامل [PDF 367 kb]   (955 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی روانشناسی بالینی و شخصیت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Scientific Journal of Clinical Psychology & Personality

Designed & Developed by : Yektaweb