1- Kessler, R. C., McLaughlin, K. A., Green, J. G., Gruber, M. J., Sampson, N. A., Zaslavsky, A. M., & Williams, D. R. (2010).Childhood adversities and adult psychopathology in the WHO World Mental Health Surveys.The British Journal of Psychiatry.:Vol 197: pp. 378–385. 2- Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010).Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review.Clinical Psychology Review.: Vol 30: pp.217–237. 3- Zhou, Y., Li, D., Li, X., Wang, Y., & Zhao, L. (2017).Big Five personality and adolescent Internet addiction: The mediating role of coping style.Addictive Behaviors.: Vol 64: pp. 42–48. 4- Troy, A. S., Shallcross, A. J., & Mauss, I. B. (2013).A person-by-situation approach to emotion regulation: cognitive reappraisal can either help or hurt, depending on the context.Psychological Science.:Vol 24: pp. 2505–2514. 5- Fiore, F., Ruggiero, G.M.,& Sassaroli, S.(2014).Emotional dysregulation and anxiety control in the psychopathological mechanism underlying drive for thinness.Frontiers in Psychiatry.: Vol 43: pp.1-5. 6- Finkelhor, D., Ormrod, R., & Turner, H. (2007). Poly-victimization: A neglected component in child victimization.Child Abuse & Neglect.: Vol 31: pp. 7–26. 7- Gross, J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review.Review of General Psychology.: Vol 2: pp. 271–299. 8- Laloyaux, J., Dessart, G., Van der Linden, M., Lemaire, M., & Laroi, F. (2016). Maladaptive emotion regulation strategies and stress sensitivity mediate the relation between adverse life events and attenuated positive psychotic symptoms.Cognitive Neuropsychiatry. : Vol 21: pp. 116-129. 9- Gross, J. J., & Thompson, R. A. (ed.) (2007). Emotion regulation: Conceptual foundations.New York: Guilford Press. 10- Sun, J., Liu, Q., & Yi, s. (2019).Child neglect, psychological abuse and smartphone addiction among Chinese adolescents: The roles of emotional intelligence and coping style.Computers in Human Behavior.: Vol 90: pp. 74-83. 11-Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, p. (2001).Negative life events, cognative emotion regulation and emotional problams.Personality and Individual Differences.: 30: pp. 1311-1327. 12-Kraaij, V. & Garnefski, N. (2019).The behavioral emotion regulation questionnaire: Development, psychometric properties and relationships with emotional problems and the cognitive emotion regulation questionnaire.Personality and Individual Differences.: Vol 137: pp. 56-61. 13- Thompson, R. A. (1991).Emotional regulation and emotional development.Educational Psychology Review.: 3: pp. 269-307. 14- Garnefski, N., & Kraaij, V. (2014).Bully victimization and emotional problems in adolescents: Moderation by specific cognitive coping strategies.Journal of Adolescence. : 37 : pp. 1153-1160. 15- Feliu-Soler, A., Reche-Camba, E., Borràs, X., Pérez-Aranda, A., Andrés-Rodríguez, L., Peñarrubia-María, M. T., Navarro-Gil, M., García-Campayo, J., Bellón, J. A., & Luciano, J. V. (2017).Psychometric properties of the cognitive emotion regulation questionnaire (CERQ) in patients with fibromyalgia syndrome.Frontiers in psychology.: Vol 8: pp.2075. 16- Balzarotti, S., Biassoni, F., Villani, D., Prunas, A., & Velotti, P. (2016).Individual differences in cognitive emotion regulation: Implications for subjective and psychological well-being.Journal of Happiness Studies.: Vol 1: pp. 125–143. 17-Garnefski, N., & Kraaij, V. (2006).Relationships between cognitive emotion regulation strategies and depressive symptoms: A comparative study of five specific samples.Personality and Individual Differences.: Vol 40: pp. 1659-1669. 18- Joormann, J., & Stanton, C. H. (2016).Examining emotion regulation in depression: A review and future directions.Behaviour Research and Therapy. : Vol 86: pp. 35–49. 19- Kato, T. (2015).Frequently used coping scales: A meta-analysis.Stress Health. : Vol 31: pp.315–323. 20- Lovian DA. (2019). The Relationship of Cognitive Coping, BehavioralCoping, and Religious Coping Strategies with Academic Stress, Depression, and Anxiety in CollegeStudents in Indonesia[dissertation]. Netherlands: Universiteit Leiden. 21- سید علی تبار، سید هادی؛ سروستانی، علی؛ حبیبی، مجتبی؛ قادری، کبری و فلاحت پیشه، مریم (1396). ساختار عاملی، روایی و پایایی مقیاس رفتارهای پر خطر در نوجوانان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دوره ۲۵ ، شماره6، صص 9۶-86. 22- Lovibond, P.F., & Lovibond, S.H. (1995).The structure of negative emotional states: Comparison of the depression anxiety stress scales (DASS) with the beck depression and anxiety inventories.Behaviour Research and Therapy. : Vol 33: pp. 335-343. 23- اکبری، مهدی (1397). بررسی اعتبار و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه ی زندگی ارزشمند : مبتنی بر رویکرد تعهد و پذیرش.روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)،دوره 16، شماره 1، صص 249-239. 24- اصغری مقدم، محمدعلی؛ ساعد، فواد؛ دیباج نیا، پروین؛ زنگنه، جعفر (1387). بررسی مقدماتی اعتبار و پایایی مقیاس های افسردگی، اضطراب و استرس (DASS) در نمونه های غیربالینی. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار).سال پانزدهم،شماره 31، صص 23-3. 25- سامانی، سیامک و جوکار، بهرام (1386). بررسی اعتبار و روایی فرم کوتاه مقیاس افسردگی، اضطراب و فشار روانی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. دوره 26، شماره 3، صص 76-65. 26- خانجانی، مهدی؛ شهیدی، شهریار؛ فتح آبادی، جلیل؛ مظاهری، محمدعلی و شکری، امید (1393). ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه (18 سؤالی) مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی.دوره 8 ، شماره 32، صص36-27. 27- میرز، لورانس؛ گامست، گلن و گارینو، ا.جی (1391). پژوهش چندمتغیری کاربردی (طرح و تفسیر). ترجمه حمیدرضا حسنآبادی، حسن پاشا شریفی، ولی اله فرزاد و همکاران. تهران: انتشارات رشد.