هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی روابط ساده و چندگانه انواع راهبردهای خود ابرازی دفاعی با نشانگان وانمودگرایی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بوده است. نمونه اصلی این تحقیق شامل 286 دانشجوی دختر و پسر تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بودند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از مجموعه کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی یک نمونه مجزا شامل 200 دانشجوی دختر و پسر تحصیلات تکمیلی به منظور بررسی روایی و پایایی آزمونها مورد مطالعه قرار گرفتند. از دو مقیاس پدیده وانمودگرایی کلانس و مقیاس فنون خودابرازی دفاعی برای سنجش متغیرهای اصلی این پژوهش، استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش حاضر نشان داد که بین خودابرازی دفاعی و نشانگان وانمودگرایی همبستگی مثبت معنیدار وجود دارد. قابل ذکر است که در دانشجویان دختر بین مقیاس فرعی پوزش خواهی و نشانگان وانمودگرایی همبستگی معنیدار نبود. همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که در دانشجویان دختر متغیر خود ناتوانسازی و در دانشجویان پسر متغیرهای پیش بین خود ناتوانسازی و عذرخواهی بهترین پیشبینیکنندههای وانمودگرایی هستند. یافتههای ما با یافتههای قبلی در این باره هماهنگ است.
شهنی ییلاق, منیجه, بساکنژاد, سودابه. (1386). بررسی رابطه انواع راهبردهای خود ابرازی دفاعی با نشانگان وانمودگرایی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز. روانشناسی بالینی و شخصیت, 5(2), 61-74.
MLA
منیجه شهنی ییلاق; سودابه بساکنژاد. "بررسی رابطه انواع راهبردهای خود ابرازی دفاعی با نشانگان وانمودگرایی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز". روانشناسی بالینی و شخصیت, 5, 2, 1386, 61-74.
HARVARD
شهنی ییلاق, منیجه, بساکنژاد, سودابه. (1386). 'بررسی رابطه انواع راهبردهای خود ابرازی دفاعی با نشانگان وانمودگرایی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز', روانشناسی بالینی و شخصیت, 5(2), pp. 61-74.
VANCOUVER
شهنی ییلاق, منیجه, بساکنژاد, سودابه. بررسی رابطه انواع راهبردهای خود ابرازی دفاعی با نشانگان وانمودگرایی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز. روانشناسی بالینی و شخصیت, 1386; 5(2): 61-74.