1-Sadock, B., Sadock, V. A., & Ruiz, P. (2015). Kaplan & Sadock's synopsis of psychiatry: behavioral sciences. New York: Walters Kluwer.
2- American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). US: American Psychiatric Pub.
3- کاهانی، علیرضا (1381). اختلال هویت جنسی (دگرجنسیت جوها). تهران: تیمورزاده.
4- Michel, A., Ansseau, M., Legros, J. J., Pitchot, W., & Mormont, C. (2002). The transsexual: what about the future? European Psychiatry, Vol 17. No. 6: PP. 353-362.
5- Imperato-McGinley, J., Peterson, R. E., Gautier, T., & Sturla, E. (1979). Androgens and the evolution of male-gender identity among male pseudohermaphrodites with 5α-reductase deficiency. New England Journal of Medicine, Vol 300. No. 22: PP. 1233-1237.
6- مشبکی، اصغر (1385). مدیریت رفتار سازمانی (تحلیل کاربردی، آموزشی از رفتار سازمانی). تهران: نشر ترمه.
7-Maddi, S. R. (1989). Personality theories: A comparative analysis. US: Dorsey Press.
8- Moynihan, L. M., & Peterson, R. S. (2001). 7. A contingent configuration approach to understanding the role of personality in organizational groups. Research in organizational behavior, Vol 23: PP. 327-378.
9- Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W., Perry, R. P. (2002). Academic emotions in student’ self-regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research. Educational Psychologist, Vol 37. No. 2: PP. 91-105.
10- شهسوانی، امیرمحمد؛ عشایری، حسن؛ علی محمدی، سمیه و ستاری، کلثوم (1391). تأثیر استرس بر توجه بینایی انتخابی با نگاه به عامل شخصیتی برونگرایی. دو فصلنامه بالینی و شخصیت (دانشور رفتار). دوره 19، شماره 6، صص 14-1.
11- صداقت، معصومه؛ بهرامی، هادی؛ کیامنش، علیرضا و لک، زهرا (1391). مقایسه ویژگی های شخصیت در دانش آموزان دختر محبوب و منزوی دبیرستانی. دو فصلنامه روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار). دوره 20، شماره 9، صص. 22-13.
12- Cooper, C. L. (Ed.). (1998). Theories of organizational stress. New York: Oxford University Press.
13-Grant, S., Langan-Fox, J., & Anglim, J. (2009). The big five traits as predictors of subjective and psychological well-being. Psychological reports, Vol 105. No. 1: PP. 205-231.
14- Hayes, N., Joseph, S. (2003). Big 5 correlate of three measures of subjective well-being. Personality and Individual Differences, Vol 34. No. 4: PP. 723-27.
15- Ellis, A. (1994). Reason and emotion in psychotherapy: Revised and updated. New York: Birch Lane.
16-Tiba, A. I. (2010). A GROUNDED COGNITION PERSPECTIVE ON IRRATIONAL BELIEFS IN RATIONAL EMOTIVE BEHAVIOR THERAPY. Journal of Cognitive & Behavioral Psychotherapies, Vol 10. No. 1: PP. 87-99.
17- Kordacová, J. (1996). Irrational beliefs and mental health. Ceska a slovenska psychiatrie, Vol 92. No. 2: PP. 75-82.
18- Bridges, K. R., & Harnish, R. J. (2010). Role of irrational beliefs in depression and anxiety: a review. Health, Vol 2. No. 8: PP. 862.
19- Turner, M., & Barker, J. B. (2013). Examining the efficacy of rational-emotive behavior therapy (REBT) on irrational beliefs and anxiety in elite youth cricketers. Journal of Applied Sport Psychology, Vol 25. No. 1: PP. 131-147.
20- Ellis, A., & Dryden, W. (2007). The practice of rational emotive behavior therapy. New York: Springer publishing company.
21- شفیع آبادی، عبدالله و ناصری، غلامرضا (1397). نظریه های مشاوره و روان درمانی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
22- کامکاری، کامبیز و ساعتچی، محمود (1395). آزمون های روانشناختی. تهران: ویرایش.
23-Jacobs, E. E., Masson, R. L., Harvill, R. L., & Schimmel, C. J. (2011). Group counseling: Strategies and skills. Australia Brooks: Cengage learning.
24- مومن جاوید، مهرآور؛ شعاع کاظمی، مهرانگیز (1390). مقایسه ویژگی های شخصیتی افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی و افراد بهنجار. فصلنامه پژوهش اجتماعی، دوره 4، شماره 13، صص 94-81.
25- Demaria, T. P., Kassinova, H., & Dill, C.A. (1989). Psychometric properties of the survey of personal beliefs: A rational-emotive measure of irrational thinking. Journal of personality assessment, Vol 53: PP. 329-341.
26- Steel, H. R., Möller, A. T., Cardenas, G., & Smith, P. N. (2006). The survey of personal beliefs: comparison of south african, mexican and american samples. Journal of rational-emotive and cognitive-behavior therapy, Vol 24. No. 2: PP. 125-142.
27- بخشایش، علیرضا و انتظاری، الهام (1390). رابطه کمالگرایی و باورهای غیرمنطقی در زنان شاغل و خانه دار شهرستان یزد. فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی، دوره 7، شماره 1، صص 28-9.
28-Flett, G. L., Hewitt, P. L., & Cheng, W. M. W. (2008). Perfectionism, distress, and irrational beliefs in high school students: Analyses with an abbreviated Survey of Personal Beliefs for adolescents. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, Vol 26. No. 3: PP. 194-205.
29- Stoeber, J., & Stoeber, F. S. (2009). Domains of perfectionism: Prevalence and relationships with perfectionism, gender, age, and satisfaction with life. Personality and Individual Differences, Vol 46. No. 4: PP. 530-535.
30- Kulik, L. (2006). Personality profiles, life satisfaction and gender-role ideology among couples in late adulthood: The Israeli case. Personality and individual differences, Vol 40. No. 2: PP. 317-329.
31- McCrae, R. R., & Costa Jr, P. T. (1985). Comparison of EPI and psychoticism scales with measures of the five-factor model of personality. Personality and individual Differences, Vol 6. No. 5: PP. 587-597.
32-گروسی فرشی، محمدتقی (1380). رویکردی نوین در ارزیابی شخصیت (کاربرد تحلیل عاملی در مطالعات شخصیت). چاپ اول، تبریز: نشر دانیال و جامعه پژوه.
33- آتش روز، بهروز (1386). پیش بینی پیشرفت تحصیلی از طریق دلبستگی و صفات پنج گانه شخصیتی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
34- Jones, R. G. (1968). A factored measure of Ellis' irrational belief system with personality and maladjustment correlates [Doctoral dissertation]. Lubbock, Tex: Texas Technological University
35- Bridges, R. K., & Sanderman, R. (2002). The Irrational Beliefs Inventory: cross cultural comparisons between American and Dutch samples. Journal of Rational-Emotive & Cognitive Therapy, Vol 20: PP. 237- 343.
36- گردی، فلور (1382). ارتباط نوع و میزان تفکرات غیرمنطقی با سلامت روانی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد گروه های مختلف تحصیلی دانشگاه شهید بهشتی. پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
37- عاکفی، رونا و بنی اسد، محمد حسن. (1390). تهیه و تدوین پرسشنامه اختلال هویت جنسی. پایان نامه دکتری حرفه ای، تهران: دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی.
38- دلاور، علی (1397). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
39- Huppert, F. A. (2009). Psychological well‐being: Evidence regarding its causes and consequences. Applied Psychology: Health and Well‐Being, Vol 1. No. 2: PP. 137-164.
40- دستجردی، رضا.؛ ولی اله، فرزاد و و کدیور، پروین (1390). نقش پنج عامل بزرگ شخصیت در پیش بینی بهزیستی روانشناختی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دوره 18، شماره 2، صص 133-126.
41- Wood, A. M., Joseph, S., Maltby, J. (2009). Gratitude predicts psychological well-being above the Big Five facets. Personality and Individual Differences, Vol 46. No. 4: PP. 443-47.
42- Konu, A., & Rimpelä, M. (2002). Well-being in schools: a conceptual model. Health promotion international, Vol 17. No. 1: PP. 79-87.
43-حاتمی، محمد و ایوزی، شیما. (1393). بررسی ویژگی های شخصیتی (درون گرایی-برون گرایی) و طرحواره های ناسازگار اولیه در مردان و زنان مبتلا به اختلال هویت جنسی. علوم رفتاری و اجتماعی، دوره 84، صص 1480-1474.
44- انزاب دشتی، ایلناز؛ اصغرنژادفرید، علی اصغر و رئیسی، زهره (1394). مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و ریشه های والدینی در بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی با گروه عادی. روانشناسی بالینی، دوره 7، شماره 2، صص 60-49.
45- منتشلو، سمیه؛ شعیری، محمد رضا و حیدری نسب، لیلا (1396). مقایسه ویژگی های شخصیتی افراد مبتلا به اختلال ملال جنسیتی تطبیق جنسیت داده و تطبیق جنسیت نداده. دانشگاه شاهد، دوره 24، شماره 130، صص 66-58.