1- Kessler, R. C., McLaughlin, K. A., Green, J. G., Gruber, M. J., Sampson, N. A., Zaslavsky, A. M., & Williams, D. R. (2010). Childhood adversities and adult psychopathology in the WHO World Mental Health Surveys.The British Journal of Psychiatry.: Vol 197: pp. 378–385.
2- Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010). Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychology Review. Vol 30: pp.217–237.
3- Zhou, Y., Li, D., Li, X., Wang, Y., & Zhao, L. (2017). Big five personality and adolescent Internet addiction: The mediating role of coping style. Addictive Behaviors. Vol 64: pp. 42–48.
4- Troy, A. S., Shallcross, A. J., & Mauss, I. B. (2013). A person-by-situation approach to emotion regulation: cognitive reappraisal can either help or hurt, depending on the context. Psychological Science. Vol 24: pp. 2505–2514.
5- Fiore, F., Ruggiero, G.M., & Sassaroli, S. (2014). Emotional dysregulation and anxiety control in the psychopathological mechanism underlying drive for thinness. Frontiers in Psychiatry. Vol 43: pp.1-5.
6- Finkelhor, D., Ormrod, R., & Turner, H. (2007). Poly-victimization: A neglected component in child victimization. Child Abuse & Neglect.: Vol 31: pp. 7–26.
7- Gross, J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology.: Vol 2: pp. 271–299.
8- Laloyaux, J., Dessart, G., Van der Linden, M., Lemaire, M., & Laroi, F. (2016). Maladaptive emotion regulation strategies and stress sensitivity mediate the relation between adverse life events and attenuated positive psychotic symptoms. Cognitive Neuropsychiatry. Vol 21: pp. 116-129.
9- Gross, J. J., & Thompson, R. A. (ed.) (2007). Emotion regulation: Conceptual foundations. New York: Guilford Press.
10- Sun, J., Liu, Q., & Yi, s. (2019). Child neglect, psychological abuse and smartphone addiction among Chinese adolescents: The roles of emotional intelligence and coping style. Computers in Human Behavior. Vol 90: pp. 74-83.
11-Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, p. (2001). Negative life events, cognative emotion regulation and emotional problams. Personality and Individual Differences. 30: pp. 1311-1327.
12-Kraaij, V. & Garnefski, N. (2019). The behavioral emotion regulation questionnaire: Development, psychometric properties and relationships with emotional problems and the cognitive emotion regulation questionnaire. Personality and Individual Differences. Vol 137: pp. 56-61.
13- Thompson, R. A. (1991). Emotional regulation and emotional development. Educational Psychology Review. 3: pp. 269-307.
14- Garnefski, N., & Kraaij, V. (2014). Bully victimization and emotional problems in adolescents: Moderation by specific cognitive coping strategies. Journal of Adolescence. 37: pp. 1153-1160.
15- Feliu-Soler, A., Reche-Camba, E., Borràs, X., Pérez-Aranda, A., Andrés-Rodríguez, L., Peñarrubia-María, M. T., Navarro-Gil, M., García-Campayo, J., Bellón, J. A., & Luciano, J. V. (2017). Psychometric properties of the cognitive emotion regulation questionnaire (CERQ) in patients with fibromyalgia syndrome. Frontiers in psychology. Vol 8: pp.2075.
16- Balzarotti, S., Biassoni, F., Villani, D., Prunas, A., & Velotti, P. (2016). Individual differences in cognitive emotion regulation: Implications for subjective and psychological well-being. Journal of Happiness Studies. Vol 1: pp. 125–143.
17-Garnefski, N., & Kraaij, V. (2006). Relationships between cognitive emotion regulation strategies and depressive symptoms: A comparative study of five specific samples. Personality and Individual Differences. Vol 40: pp. 1659-1669.
18- Joormann, J., & Stanton, C. H. (2016). Examining emotion regulation in depression: A review and future directions. Behaviour Research and Therapy. Vol 86: pp. 35–49.
19- Kato, T. (2015). Frequently used coping scales: A meta-analysis. Stress Health. Vol 31: pp.315–323.
20- Lovian DA. (2019). The Relationship of Cognitive Coping, BehavioralCoping, and Religious Coping Strategies with Academic Stress, Depression, and Anxiety in CollegeStudents in Indonesia [dissertation]. Netherlands: Universiteit Leiden.
21- سید علی تبار، سید هادی؛ سروستانی، علی؛ حبیبی، مجتبی؛ قادری، کبری و فلاحت پیشه، مریم (1396). ساختار عاملی، روایی و پایایی مقیاس رفتارهای پر خطر در نوجوانان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دوره ۲۵ ، شماره6، صص 9۶-86.
22- Lovibond, P.F., & Lovibond, S.H. (1995). The structure of negative emotional states: Comparison of the depression anxiety stress scales (DASS) with the beck depression and anxiety inventories. Behaviour Research and Therapy. Vol 33: pp. 335-343.
23- اکبری، مهدی (1397). بررسی اعتبار و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه ی زندگی ارزشمند : مبتنی بر رویکرد تعهد و پذیرش.روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)،دوره 16، شماره 1، صص 249-239.
24- اصغری مقدم، محمدعلی؛ ساعد، فواد؛ دیباج نیا، پروین؛ زنگنه، جعفر (1387). بررسی مقدماتی اعتبار و پایایی مقیاس های افسردگی، اضطراب و استرس (DASS) در نمونه های غیربالینی. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار).سال پانزدهم،شماره 31، صص 23-3.
25- سامانی، سیامک و جوکار، بهرام (1386). بررسی اعتبار و روایی فرم کوتاه مقیاس افسردگی، اضطراب و فشار روانی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. دوره 26، شماره 3، صص 76-65.
26- خانجانی، مهدی؛ شهیدی، شهریار؛ فتح آبادی، جلیل؛ مظاهری، محمدعلی و شکری، امید (1393). ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه (18 سؤالی) مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی.دوره 8 ، شماره 32، صص36-27.
27- میرز، لورانس؛ گامست، گلن و گارینو، ا.جی (1391). پژوهش چندمتغیری کاربردی (طرح و تفسیر). ترجمه حمیدرضا حسنآبادی، حسن پاشا شریفی، ولی اله فرزاد و همکاران. تهران: انتشارات رشد.