1-Jan, S & Anwar, M (2018). Emotions management skills and barriers with library staff: A correlational survey of agriculture students. The Journal of Academic Librarianship, 44 (1): 33-38.
2- Straus, M. A. (2018). Physical assaults by wives a major social problem. In R. J. Gelles. D. J. Loseke/ Current controversies on family violence (pp. 67-87), Newbury Park, Ca: Sage.
3- Liu, J. L., Peh, C. X., & Mahendran, R. (2017). Body Image and emotional distress in newly diagnosed cancer patients: The mediating role of dysfunctional attitudes and rumination. Body Image, 20(3), 58-64.
4- Keng, S. H., Stanly, T.H. Seah, M.W., & Smoski, t.m. (2016). Effects of brief mindful acceptance induction on implicit dysfunctional attitudes and concordance between implicit and explicit dysfunctional attitudes. Behaviour Research and Therapy, 83(12), 1-10.
5- شیری، طاهره؛ گلمحمدیان، محسن و حجتخواه، سید محسن. (1395). اثربخشی طرحواره درمانی بر نگرشهای ناکارآمد نسبت به انتخاب همسر در دانشجویان دختر. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 8 (29)، 207-236.
6- Lam, K.F., Lim, H.A., Tan, J.Y., & Mahendran, R. (2015). The relationships between dysfunctional attitudes, rumination, and non-somatic depressive symptomatology in newly diagnosed Asian cancer patients. Compr Psychiatry, 61, 49-56.
7- Tuason, M. T. (2000). Do parent’s differentiation levels predict those of their adult children? And other tests of Bowen theory in a Philippine sample. J Counsel Psychol.; 47, 27-35.
8- Shorey, R. C., Stuart, G. L., & Anderson, S. (2014). Differences in Early Maladaptive Schemas between a Sample of Young Adult Female Substance Abusers and a Non‐clinical Comparison Group. Clinical psychology & psychotherapy, 21(1), 21-28.
9- Roper L., Dickson JM., Tinwell C., Booth PG., & McGuire J. (2010). Maladaptive cognitive schemas in alcohol dependence: Changes associated with a brief residential abstinence program. Cognitive Therapy and Research. 34, 207–215.
10- Cockram, D.M., Drummond, P.D., & Lee, C.W. (2010). Role and treatment of early maladaptive schemas in Vietnam veterans with PTSD. Clinical Psychology and Psychotherapy, 17, 165–182.
11- Oliver, J.E., O’Connor, J.A., Jose, P.E., McLachlan, K., & Peters, E. (2012). The impact of negative schemas, mood and psychological flexibility on delusional ideation-mediating and moderating effects. Psychosis, 4, 6–18.
12- لطفآبادی، حسین. (1392). روانشناسی رشد کاربردی نوجوانی و جوانی. چهاپ سوم، تهران: سازمان ملی جوانان.
13- شریفی درآمدی، پرویز و آقایار، سیروس. (1392). هوش هیجانی و بهبود رابطه با خود و دیگران. چهاپ دوم، اصفهان: سپاهان
14- Bohlmeijer, E., Prenger, R., Taal, E., & Cuijpers, P. (2010). The effects of mindfulness-based stress reduction therapy on mental health of adults with a chronic medical disease: A meta-analysis. Journal of Psychosomatic Research, 68(6), 539-544.
15- Rahill, S. A. (2012). Compression or the effectiveness or story-based and Skill-based social competence program son the development of social Problem solving and peer relationship skills of children with emotion disability. Psychopathology, 17(8), 65–74.
16- Khanjani, Z. (2010). Attachment pathology and development. 1st ed. Tabriz: Forouzesh; 16-122.
17- Bluth, K., Campo, R. A., Pruteanu-Malinici, S., Reams, A., Mullarkey, M., & Broderick, P.C. (2016). A school-based mindfulness pilot study for ethnically diverse at-risk adolescents. Mindfulness (N Y), 7(3), 90–104.
18- Eisendrath, S. J., Delucchi, K., Bitner, R., Fenimore, P., Smit, M., & McLane, M. (2008). Mindfulness-based cognitive therapy for treatment-resistant depression: A pilot study. Psychotherapy and Psychosomatics, 77(5), 319-320.
19- Kenny, M., & Williams, J. M. G. (2007). Treatment-resistant depressed patients show a good response to mindfulness-based cognitive therapy. Behaviour Research and Therapy, 45, 617–625.
20- Eisendrath, S.J., & Gillung, E.P. (2014). Mindfulness-based cognitive therapy (MBCT) versus the health-enhancement program (HEP) for adults with treatment-resistant depression: a randomized control trial study protocol. BMC Complement Altern Med. 2014; 14: 95.
21- عباسی، زهره؛ امیری، شعله. و طالبی، هوشنگ. (1399). اثربخشی درمان شناختی- رفتاری متمرکز بر واحد پردازهای (MCBT) بر کاهش علائم اضطراب جدایی کودکان ۶ و ۷ ساله. روانشناسی بالینی و شخصیت- دانشور رفتار سابق. ۱۳ (۲)، ۵۱-۶۴.
22- Williams, J. M. G., Duggan, D. S., Crane, C., & Fennell, M. J. V. (2012). Mindfulness-based Cognitive therapy for prevention of recurrence of suicidal behavior. Journal of Clinical Psychology, 6 (2), 201-210.
23- Chorpita, B., Taylor, A., Francis, S., Moffitt, C., & Austin, A. (2016). Efficacy of modular cognitive Behavior therapy for childhood anxiety disorders. Behavior therapy, 35, 263-287.
24- ابراهیمی، امراله. و موسوی، سید غفور. (1391). ویژگیهای روانسنجی مقیاس باورهای ناکارآمد ارزشیابی خود (DAS-26) در بیماران مبتلا به اختلالات خلقی، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 21 (4)، 52-73.
25- Weissman, A., & Beck, A. T. (1997). Development and validation of the Dysfunctional Attitudes Scale: A preliminary analysis. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, Toronto, Ontario, Canada.
26- آقاباقری حامد و محمدخانی، پروانه. (1390). اثربخشی گروهدرمانی شناختی مبتنی بر افزایش بهزیستی ذهنی و خودتنظیمی هیجان بیماران مبتلا به ام اس. روانشناسی بالینی، 4 (13)، 23-31.
27-Chorbita, B. (2015). Cognitive therapy of the processing unit of anxiety in children. Translation: Helmi K, Tehran: Arjmand Publications.
28- Pozza, A., & Dèttore, D. (2020). Modular cognitive‐behavioral therapy for affective symptoms in young individuals at ultra‐high risk of first episode of psychosis: Randomized controlled trial. Journal of Clinical Psychology, 76(3), 392-405.
29- Beheshtian, E., Tozandeh Jani, H., & Safarian Tosi, M. (2019). Comparison of modular cognitive-behavioral therapy and behavioral activation on fear of negative evaluation in students with generalized anxiety disorder. Applied Psychological Research Quarterly, 10(4), 101-110.
30-Jeppesen P, Wolf R T, Nielsen S M, Christensen R, Plessen K J, Bilenberg N, Correll C U.(2021). Effectiveness of transdiagnostic cognitive-behavioral psycho therapy compared with management as usual for youth with common mental health problems: a randomized clinical trial. JAMA psychiatry. 78(3): 250-260.
31-سهرابیان، اردشیر (1399). اثربخشی درمان شناختی- رفتاری بر کاهش تکانشگری و رفتارهای قلدری دانش آموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد.
32-آدابی، فرزانه؛ مشهدی، علی و حسنآبادی، حسین (1392). اثربخشی درمان شناختی- رفتاری واحد پردازهای بر کاهش نشانههای اضطرابی و بهبود نظمجویی شناختی- هیجانی نوجوانان. مجله دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد. 2 (4)، 14-29.
33- شاکری نسب، محسن؛ آسیایی، فرزانه؛ قربانی اسفیدان، سجاد و پارسانژاد، مصطفی. (1401). اثربخشی درمان شناختی- رفتاری متمرکز بر واحد پردازهای بر کاهش پرخاشگری و رفتارهای ضداجتماعی نوجوانان بیشفعال. دو فصلنامه علمی روانشناسی بالینی و شخصیت، 3 (1)، 29-17.
34- Amir, N., Beard, C., & Bower, E (2005). Interpretation and social anxiety. Cognitive Therapy
and Research, 29,433-443
35- Davidson, J. R., Foa, E. B., Huppert, J. D., Keefe, F. J., Franklin, M. E., Compton, J. S., ... & Gadde, K. M (2004). Fluoxetine, comprehensive cognitive behavioral therapy, and placeboin generalized social phobia. Archives of General Psychiatry, 61(10), 1005-1013.